Čo vybavíte
Do osobitnej matriky sa zapisujú narodenie, uzavretie manželstva alebo úmrtie štátnych občanov SR, ktoré nastali:
- v cudzine,
- na zastupiteľskom úrade SR v zahraničí,
- na lodi alebo v lietadle mimo územia SR, alebo
- na území nepatriacom žiadnemu štátu.
Osobitnú matriku vedie a zápisy do nej vykonáva Ministerstvo vnútra SR.
Žiadosť o zápis sa podáva na:
- zastupiteľskom úrade SR v zahraničí,
- na matričnom úrade podľa miesta trvalého pobytu,
- na matričnom úrade podľa miesta posledného trvalého pobytu slovenského občana na území SR,
- na ktoromkoľvek matričnom úrade, ak občan nemal na území SR trvalý pobyt.
Čo potrebujete
- Originál alebo osvedčená fotokópia cudzozemského matričného dokladu, v prípade potreby overeného podľa medzištátnych zmlúv.
- Všetky cudzozemské listiny úradne preložené do slovenského jazyka súdnym prekladateľom.
- Doklad o štátnom občianstve SR – platný občiansky preukaz, alebo pas vydaný pred dátumom matričnej udalosti, alebo Listinu a Osvedčenie o štátnom občianstve.
- U rozvedených osôb právoplatný rozsudok o rozvode manželstva.
- U ovdovelých osôb úmrtný list manžela/manželky.
- Sobášny list rodičov pri zápise narodenia detí z manželstva.
- U nezosobášených rodičov Zápisnica o určení otcovstva
- Žiadosť rodičov o zápis priezviska bez koncovky slovenského prechyľovania (pokiaľ požadujete).
Správny poplatok
Žiadosť o zápis matričnej udalosti, ktorá nastala v cudzine do osobitnej matriky: 10,-eur
* Správne poplatky sa vyberajú na matrike v hotovosti, prevodom z účtu alebo poštovým poukazom v zmysle zákona o správnych poplatkoch a sú príjmom mesta Šamorín.
U koho vybavíte:
Marta Mezey, Erzsébet Podobek, Matričný úrad,
1.posch., kancelária č. dv. 3, na MsÚ v Šamoríne.
Tel.: 031 5900413
Mail: matrika@samorin.sk