Čo vybavíte
- Mesto môže oprávneným osobám
- ktorým sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi,
- ktorí sú evidovaní na ÚPSVaR vevidencii uchádzačov o zamestnanie a ich spoločne posudzovaný príjem nedosahuje zákonom stanovené životné minimum,
- ktorí sú v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom pomere a ich spoločne posudzovaný príjem nedosahuje životné minimum,
- ktorí sú poberateľmi invalidného, starobného, vdovského, vdoveckého alebo sirotského dôchodku a ich príjem nedosahuje životné minimum
poskytnúť aj ďalšiu finančnú pomoc na:
- pokrytie pohrebných acintorínskych služieb pri úmrtí fyzickej osoby, ktorá bola so žiadateľom spoločne posudzovaná, alebo v priamom príbuzenstve, najviac do výšky 350 eur,
- liečbu závažného ochorenia (ochorení) žiadateľa alebo fyzických osôb, ktoré sú so žiadateľom spoločne posudzované, ak tieto výdavky nie sú kryté prostredníctvom zdravotnej alebo Sociálnej poisťovne, najviac do výšky 200 eur,
- úhradu mimoriadnych výdavkov občanovi s ťažkým zdravotným postihnutím na nákup a opravu špeciálnych zdravotníckych potrieb, ak tieto výdavky nie sú kryté prostredníctvom zdravotnej alebo Sociálnej poisťovne, najviac do výšky 200 eur.
- Mesto môže poskytnúť obyvateľovi mesta nevyhnutnú okamžitú pomoc v jeho náhlej núdzi z dôsledku živelnej pohromy, havárie alebo inej podobnej udalosti kompenzáciu škody najviac do výšky 1000 eur.
Čo potrebujete
Konanie o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti sa začína podaním písomnej žiadosti fyzickej osoby mestu Šamorín „Žiadosť o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti“, prostredníctvom mestského úradu. Žiadateľ o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti je povinný preukázať všetky skutočnosti rozhodujúce na vznik nároku na pomoc v hmotnej núdzi, a to:
- potvrdenie príslušného ÚPSVaR o tom, že žiadateľ a členovia domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní, sú v stave hmotnej núdze a je im vyplácaná pomoc v hmotnej núdzi,
- potvrdenie príslušného ÚPSVaR otom, že žiadateľ a členovia domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní sú evidovaní na ÚPSVaR v evidencii uchádzačov o zamestnanie,
- rozhodnutie Sociálnej poisťovne o priznaní invalidného, starobného, vdovského, vdoveckého alebo sirotského dôchodku žiadateľa a členov domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní,
- potvrdenie o ďalších príjmoch žiadateľa a členov domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní,
- prípadne ďalšie doklady podľa výzvy mesta, ktoré sú potrebné na posúdenie nároku na poskytnutie o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti.
Konanie o poskytnutie pomoci v náhlej núdzi sa začína podaním písomnej žiadosti fyzickej osoby mestu Šamorín „Žiadosť o poskytnutie pomoci v náhlej núdzi“, prostredníctvom mestského úradu.
Žiadateľ o poskytnutie pomoci v náhlej núdzi je povinný preukázať všetky skutočnosti rozhodujúce na vznik nároku v náhlej núdzi podľa výzvy mesta.
U koho vybavíte
Bc. Kristína Mikócziová, referát sociálnej a bytovej agendy
I. poschodie, č. dv. 1
Tel.: 031 5900411
Mail.: kristina.mikocziova@samorin.sk