Minister Gröhling by zmenil obsah vzdelávania
Aktuálna situácia v súvislosti s koronakrízou ukazuje, že je potrebné zmeniť obsah vzdelávania. V rozhovore pre TASR to minulý týždeň uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling s tým, že sa ukazuje, čo sa musí, respektíve nemusí učiť na školách a čo je doplnkové vzdelávanie.
„Takto sa musíme pozrieť na celý obsah vzdelávania,“ povedal minister. Ako tvrdí, bol by rád, keby sa školám dala možnosť vybrať si z predmetov, aby sa mohli nejakým smerom profilovať. Podotkol však, že pre každú školu by boli určené hlavné predmety na vzdelávanie, ako sú napríklad slovenský jazyk a literatúra, matematika či cudzí jazyk.
Na to, aby sa slovenské školstvo vyrovnalo tým najlepším školským systémom nielen v Európe, ale aj vo svete, je podľa šéfa rezortu školstva dôležité aj ohodnotenie učiteľov. „Dôležité je, aby bola ich pozícia taká, že budú na ňu hrdí. Ostatné vlády urobili všetko preto, aby znevážili postavenie učiteľov a takto sa to dostalo aj medzi ľudí. A teraz nevieme oceniť to, čo robia,“ povedal minister školstva s tým, že na druhej strane je aj ich finančné ocenenie.
O znovuotvorení škôlok a škôl padne rozhodnutie dnes, v poobedňajších hodinách.
Zdroj a foto: TASR